Într-o dimineață te trezești și crezi că ai cel mai bun smartphone disponibil pe piață. În următoarele câteva luni, acesta este înlocuit cu un model nou, mai strălucitor. Aceasta este viteza cu care inovația în tehnologie are loc astăzi.
În lumea rețelelor sociale și a agențiilor de marketing digital în care trăim în prezent, vedem inovațiile care au loc cu o viteză care nu a mai fost niciodată văzută până acum. Tehnologia evoluează atât de repede încât companiile trebuie să știe cum să rămână relevante cu clienții și concurenții din industriile lor. Având în vedere atât de multe companii care devin digitale în zilele noastre, este firesc să ne dorim cel mai funcțional și mai atractiv design web posibil. S-ar putea să vă întrebați de ce este cel mai bun design web atât de important în zilele noastre - răspunsul este că, este singura sursă pe care clienții tăi se pot baza pentru a le oferi toate informațiile necesare despre marca ta. Prin urmare, trebuie să fie o sursă care să fie atât bogată în informații, cât și ușor de asimilat pentru ochi. Companiile moderne investesc nenumărate resurse pentru a găsi cele mai bune modalități de a intra în legătură cu clienții și de a-și influența piețele. Deși multe dintre tehnici implică date despre utilizatori, cercetare intensivă, modelare predictivă și diverse metrici analitice, o mare arie de potențial este înrădăcinată în natura umană de bază.
Următorul pas important în îmbunătățirea designului site-ului dvs. web începe cu o mai bună înțelegere a științei creierului. Înțelegerea modului în care funcționează creierul și organizează informațiile vă va duce designul web mai departe. Țineți cont de următoarele concepte atunci când vă construiți site-ul și vă organizați conținutul.
Progresie logică în conținut
Determinismul joacă un rol important în știința creierului uman. Ca specie, căutăm în mod natural progresia logică a lucrurilor – începutul, mijlocul și apoi sfârșitul. Creierul uman atrage în mod natural atenția la introducerea a ceva nou, dar odată ce creierul s-a adaptat la acest nou element, atenția se diminuează. Cu toate acestea, odată ce noul element este pe cale să dispară (sau să se termine altfel), atenția revine în așteptarea stării finale. Numim această progresie „efectul de poziție în serie”.
Atenția cititorilor va scădea în mijlocul unei serii de conținut. Creierul lor a sărit la introducerea unui nou element, iar complezența se instalează după un timp. Atenția revine în mod natural odată ce sfârșitul este la vedere. Utilizați efectul de poziție în serie atunci când aranjați conținutul în paginile dvs.: puneți cele mai importante lucruri la începutul și la sfârșitul paginilor dvs. Acesta este locul în care ochii utilizatorilor vor zăbovi cel mai mult și unde puteți avea cel mai mare impact asupra experienței lor cu marca dvs. O altă modalitate de a vă asigura că nu vă pierdeți interesul spectatorului în mijlocul piesei de conținut pe care o citiți este să utilizați soluții de întreprindere cms care vă vor ajuta să vă organizați conținutul în așa fel încât spectatorul să rămână implicat în pagina dvs. de la început la sfârșit.
Înțelege aversiunea de pierdere
Ființele umane au tendința naturală de a calcula greșit pierderile și câștigurile. Creierul uman încearcă să minimizeze durerea și să maximizeze plăcerea, dar, ca specie, ființele umane nu sunt foarte bune la analize imediate, precise cost/beneficiu. De obicei, majoritatea oamenilor nu atribuie valorile adecvate pierderilor și câștigurilor – ei tind să supraestimeze valoarea unei pierderi și să subestimeze valoarea unui câștig. Prin urmare, pierderile sunt mult mai dureroase decât ar trebui să fie, iar câștigurile nu au un impact pozitiv pe cât ar trebui să fie, un concept cunoscut sub numele de „aversiune la pierdere”.
Înțelegerea modului în care aversiunea de pierdere afectează creierul uman este crucială atunci când dezvoltați conținut pentru site-ul dvs. De exemplu, este mult mai probabil ca utilizatorii să acorde atenție costului neutilizarii mărcii dvs. față de costul utilizării acesteia. Având în vedere acest concept, creați-vă conținutul în așa fel încât să evidențiați imediat câștigurile și să grupați costurile împreună, astfel încât să minimizați aspectul „negativ” al utilizării produselor sau serviciilor dumneavoastră.
În plus, oamenii vor profita de o oportunitate de a economisi bani pe o achiziție pe care ar putea fi doar oarecum interesați să o facă. De exemplu, un client poate fi 75% sigur că va face o achiziție, dar nu este pe deplin convins. Un element de urgență, cum ar fi o „ofertă pe timp limitat” sau „cantități reduse disponibile”, poate fi factorul determinant în a convinge acel client să termine vânzarea. Agențiile de marketing dau cu adevarăt performanțe în a pune acest sentiment de urgență în conținutul dvs. într-un mod perfect, care face să pară că viața clienților se va confrunta cu adevărat cu o pierdere dacă nu ajung să cumpere produsul pe care marca dvs. îl vinde. Colaborați cu ei pentru a înțelege cum puteți aduce același sentiment de urgență mărcii dvs. și produselor sale.
Oamenii sunt animale sociale
Deși ființele umane sunt cele mai evoluate animale de pe planetă, unele instincte animalice încă ne influențează – mentalitatea de turmă fiind unul dintre aceste instincte. Oamenii tind să fie atenți la ceea ce fac alți oameni, mai ales în grupuri mari. Acest lucru este important pentru design web în mai multe moduri și ar trebui să luați în considerare utilizarea mai multor elemente și caracteristici de design pentru a valorifica această parte a naturii umane:
- Recenzii și mărturii despre produse. Majoritatea cumpărătorilor moderni doresc să citească recenzii despre un produs înainte de a-l cumpăra. Cumpărătorii de astăzi sunt mai cunoscători de tehnologie și mai conștienți din punct de vedere social decât orice altă generație anterioară și majoritatea apelează la internet pentru a investiga o achiziție înainte de a se angaja în ea. Recenziile produselor dvs. și mărturiile despre calitatea serviciilor dvs. sunt neprețuite, așa că asigurați-vă că oferiți clienților posibilitatea de a lăsa feedback. Recenziile lor pot atrage pe alții să se angajeze la achiziții, mai ales dacă abordează preocupările specifice pe care le-ar putea avea despre un anumit aspect al unui produs sau serviciu. Cea mai bună companie de design de site web pe piață vă va spune că trebuie să furnizați aceste informații într-o manieră care să nu fie prea intruzivă sau în față pentru utilizator. În același timp, trebuie să fie într-un astfel de loc încât utilizatorul să îl poată găsi cu ușurință în cazul în care dorește să citească recenzii legate de produsul tău. Acesta este motivul pentru care vă vor recomanda să păstrați un banner în partea de jos a paginii în care puteți avea un carusel de recenzii, în cazul în care spectatorul dvs. alege să le citească.
- Marketing pe rețelele sociale. Rețelele de socializare fac parte din viața de zi cu zi pentru majoritatea oamenilor și a devenit o metodă fantastică de a păstra legătura cu oamenii din viața noastră într-un format convenabil. Companiile s-au mutat în rețelele sociale într-un efort de a face conexiuni mai personale cu clienții lor. Platformele tale de socializare ar trebui să fie accesibile de pe site-ul tău. Multe companii au adoptat bare laterale sau widget-uri care le permit vizitatorilor să partajeze rapid, să aprecieze, să trimită pe Twitter sau să fixeze conținutul în conturile lor de socializare direct de pe site. Oferiți vizitatorilor site-ului dvs. șansa de a se conecta la prezența dvs. în rețelele sociale, făcând aceste widget-uri de rețele sociale o parte din paginile dvs. de rețele sociale. Vestea bună este că astăzi veți putea găsi mai multe companii care vă vor oferi aceste servicii simple de reproiectare a site-ului web care vă poate duce promoțiile pe rețelele sociale la un nivel cu totul nou.
- Trackere de rețele sociale. În același sens cu oferirea de interactivitate a rețelelor sociale, a avea un instrument de urmărire care arată statistici în timp real pentru eforturile mărcii dvs. în rețelele sociale poate avea un impact extraordinar asupra vizitatorilor site-ului dvs. De exemplu, creați un instrument de urmărire care să arate de câte ori o parte din conținutul site-ului dvs. este partajată, apreciată, retweetata sau fixată. Dacă un vizitator vede că conținutul dvs. primește mii de accesări, este mult mai probabil să investigheze în continuare. Popularitatea este în general un indicator al valorii, așa că majoritatea oamenilor vor presupune automat că, dacă o marcă primește o mulțime de accesări de la alți clienți, este de încredere și valoroasă. Agențiile SEO pot fi un atu de neprețuit atunci când vine vorba de urmărirea valorilor privind numărul de persoane care ajung pe pagina ta și cât de repede părăsesc pagina ta. Acest lucru vă poate oferi informații care vă vor ajuta să gestionați nu numai conținutul, ci și designul paginilor de rețele sociale, pentru a vă asigura că oamenii doresc să rămână pe pagina dvs. pentru o perioadă mai lungă de timp.
- Avize și apariții ale mărcii. Dacă vreo media populară a prezentat marca dvs. sau dacă ați primit susținere de la personalități sau organizații proeminente, faceți un punct pentru a afișa aceste informații pe site-ul dvs. Utilizatorii vor vedea aceste aprobări și le vor asocia cu valoarea. Agențiile de branding vă vor spune că un lucru pe care trebuie să îl aveți în vedere în timpul acestui lucru este să alegeți persoana potrivită pentru a vă susține marca. În cazul în care persoana are ceva controversat împotriva ei în spațiul rețelelor de socializare, acest lucru se poate întoarce împotriva mărcii dvs. pe termen lung.
- Premii și certificări. Similar cu aprobările, dacă marca dvs. a primit vreo recunoaștere oficială, a obținut orice certificare, vizitatorii site-ului dvs. vor asocia, de asemenea, aceste realizări cu valoarea. Puteți să le transformați într-o parte reprezentativă a reproiectării site-ului dvs. , afișând numele lângă logo-ul dvs. sau meniul dvs. în partea de sus a paginii.
Valorificați fluența cognitivă
În general, utilizarea științei creierului în designul web depinde de capacitatea ta de a folosi natura umană ca instrument de comunicare. Un alt concept care va fi extrem de util de exploatat este fluența cognitivă sau tendința creierului uman de a prefera simplitatea. Unele caracteristici ale site-urilor web au devenit atât de comune încât utilizatorii se așteaptă în mod natural să vadă acele lucruri, cum ar fi barele laterale și secțiunile de conectare. Dacă vă abateți prea mult de la normele și așteptările stabilite, riscați ca utilizatorii să vă respingă. Conținutul tău nu se potrivește cadrului subconștient a ceea ce este acceptabil sau valoros, iar utilizatorul îl respinge - cu bună știință sau nu. Trebuie să țineți cont de toate aceste lucruri atunci când alegeți limbajele de dezvoltare web pe care doriți să le utilizați și pe site-ul dvs., astfel încât utilizatorul să aibă experiența navigării în paginile cu care este obișnuit.
Acest lucru nu înseamnă că ar trebui pur și simplu să imitați ceea ce fac toți ceilalți; trebuie să-ți deosebești marca ca ceva memorabil. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă eliminarea completă a tuturor convențiilor de design de site-uri web stabilite . Când urmați ghidul de bază al așteptărilor clienților, încurajați în mod natural fluența cognitivă și construiți încrederea cu spectatorul. Păstrarea lucrurilor simple, ordonate și organizate este o modalitate excelentă de a atrage atenția și de a genera interes fără a părea plictisitor. Cu toate acestea, factorul decisiv în acest sens va fi valoarea și relevanța conținutului dvs.
În cele din urmă, ar trebui să vă concentrați atracția estetică pe o procesare ușoară: creierul uman va prefera ceva ușor de analizat decât ceva complicat, iar acest lucru se aplică fiecărui element al site-ului dvs., de la elemente vizuale la text și imagini. De asemenea, trebuie să luați în considerare evoluția conștiinței sociale: oamenii sunt mai precauți online și atenți la marketing. Nimeni nu mai răspunde bine vânzării grele, pline de detalii. În loc să utilizați un design de înaltă presiune, strident sau prea complex, oferiți vizitatorilor site-ului dvs. o experiență ușor de digerat și valoroasă. Nu-i faceți să treacă prin modele complicate pentru a-și atinge obiectivul și valorificați natura umană în avantajul dvs. atunci când proiectați siteul web.