Ce este prezența digitală? | 12 moduri de a vă spori prezența digitală în 2023

Ce este prezența digitală? | 12 moduri de a vă spori prezența digitală în 2023

Ce este prezența digitală ?

Prezența digitală în termeni simpli, „a-ți arăta afacerea online”. Prezența digitală contează ori de câte ori cineva îți caută afacerea online. Generarea prezenței digitale este foarte ușoară cu ajutorul unor resurse precum un site web, platforme de social media, lista de directoare de afaceri, recenzii ale clienților și alte surse online.

Indiferent dacă faci bricolaj sau angajezi orice agenție, iată lista de lucruri la care te poți aștepta pentru a construi prezența digitală.

Top 8 lucruri care ajută la construirea prezenței digitale pentru afacerea ta.

  1. Fă-ți un site web și pune-l online
  2. Utilizarea rețelelor sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, TikTok, Reddit și multe altele...)
  3. Liste de companii (Compania mea pe Google, Yelp, Better Business Bureau, Trustpilot și multe altele..)
  4. Lista locației companiei (Google Maps, Apple Maps, Bing Maps și multe altele..)
  5. Site-uri online cu întrebări-răspuns participante (Quora, StackExchange, Yahoo Answers și multe altele...)
  6. Listare în directoare locale (Pagini aurii, pagini albe, Foursquare și altele...)
  7. Publicitate digitală (Google Ads, FB-Insta Ads, Twitter Ads, Bing Ads, AdMob și multe altele...)
  8. Marketing de conținut (blogging, video, podcasting, infografică, marketing prin e-mail , conținut vizual, cărți electronice și multe altele...)

 

Oricine a petrecut o perioadă de timp lucrând în optimizarea motoarelor de căutare (SEO) știe că industria se schimbă mereu, deoarece motoarele de căutare de top își actualizează și modifică constant algoritmii. În timp ce echipele SEO încearcă în mod constant să valorifice cele mai noi reguli pentru a se asigura că conținutul lor atinge cele mai înalte poziții posibile pe paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare (SERP-uri), motoarele de căutare precum Google și Bing caută lacune și loc de îmbunătățire pentru a oferi cele mai bune rezultate posibile, experiențe unice și cele mai precise rezultate ale căutării.

Marketingul digital modern necesită atât – o strategie SEO solidă de direcționare, cât și o strategie de marketing de geofencing complet dovedită – pentru a avea o prezență digitală activă și captivantă. Se pare că fiecare an nou aduce noi provocări.

Dacă dorești ca marca ta să cultive o prezență digitală solidă, poate fi timpul să îți reevaluezi abordarea față de marketingul digital. În timp ce metodele tale încercate și adevărate pot oferi în continuare rezultate acceptabile, poți găsi o mulțime de moduri, cum ar fi urmărirea anunțurilor , auditarea campaniei, analiza decalajelor etc., pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing digital cu rezultate adesea surprinzătoare.

Prezența digitală – Este cu adevărat necesară în 2023?

Crearea unei prezențe digitale este cea mai simplă modalitate de a crește disponibilitatea afacerii tale pentru clienții tăi. S-a dus vremurile în care pur și simplu aveai un magazin de cărămidă și mortar - clienții tăi te caută 24/7 și dacă nu le oferi acces nelimitat, nu vei obține un avantaj față de concurență. Când creezi o prezență digitală solidă, te asiguri că afacerea ta funcționează chiar și atunci când dormi și fără a mai depinde de forța de muncă suplimentară. Pur și simplu permiți unei game largi de audiențe să te contacteze în funcție de confortul lor și să culeagă beneficii.

În plus, lăsarea amprentei tale digitale este o modalitate excelentă de a prezenta ceea ce ai de oferit. Crearea unui portofoliu online remarcabil al ofertelor tale este mult mai ușoară decât tipărirea de pliante și broșuri nesfârșite. Nu numai că economisești bani, dar îți permite și să îți prezinți marca într-o manieră mai estetică. Prezența digitală facilitează, de asemenea, ca brandul tău să aibă propria sa voce și permite publicului să se conecteze cu el. La urma urmei, folosirea rețelelor sociale te ajută să ai mai mult impact asupra urmăritorilor tăi. Îți ajută marca să dobândească o voce, indiferent de platformă, și să devină mai identificabilă.

Pe scurt, absența de pe rețelele sociale înseamnă că nu poți profita de puterea internetului pentru a-ți construi marca. Dar reține că există mai multe canale digitale disponibile pentru afacerea ta și este posibil să nu fi pregătit să îți creezi prezența peste tot. De exemplu, site-ul tău este media deținută în care poți posta conținut obișnuit. În același timp, poți opta și pentru opțiuni media plătite, cum ar fi reclame native pe platformele de social media, pentru a-ți crește gradul de conștientizare a mărcii și pentru a-ți îmbunătăți prezența digitală.

 

Ce ar trebui să faci deja

Regula de aur a oricărui motor de căutare este să ofere utilizatorului cele mai precise rezultate pentru căutările sale cât mai repede posibil. Motoarele de căutare folosesc diverse metode pentru a potrivi interogările utilizatorilor cu cele mai relevante rezultate. Algoritmii din spatele acestor motoare de căutare sunt în mod constant modificați, îmbunătățiți și ajustați pentru a oferi utilizatorilor experiențe mai bune. Pentru a valorifica modul în care funcționează motoarele de căutare, este vital să îți umpli site-ul și blogul cu conținut bine scris, valoros, care să atragă clienții tăi ideali.

În primele zile ale marketingului digital, mulți agenți de marketing fără scrupule pur și simplu încărcau conținut plin de cuvinte cheie care abia erau citite de utilizatorii umani. Acest conținut a fost menit să capteze atenția primilor roboți ai motoarelor de căutare, programe care accesează cu crawlere conținutul online pentru a găsi cuvinte cheie, link-uri și alte puncte de date care să se potrivească cu interogarea utilizatorului. Acest lucru a devenit rapid o tendință, iar motoarele de căutare de top precum Google au luat măsuri rapide pentru a penaliza umplerea cuvintelor cheie și alte tactici SEO black hat.

Astăzi, Google recompensează site-urile web pentru publicarea de conținut relevant, de înaltă calitate, care atrage o nișă țintă. Dacă invesești deja timpul și efortul necesar pentru a crea conținut SEO de înaltă calitate destinat cititorilor umani, ești pe drumul cel bun.

De asemenea, ar trebui să îți faci în mod regulat timp pentru a-ți cerceta piața și clienții țintă. Preferințele consumatorilor se schimbă în timp, tendințele industriei se schimbă, iar piața poate să nu mai fie aceeași peste șase luni.

În esență, trebuie să ții cont de nișa ta și de clienții din cadrul acesteia cât poți de bine, astfel încât să continui să oferi conținut de cea mai înaltă calitate și experiențe mai bune pentru a-i face să revină la tine pe site.

12 moduri pentru a-ți spori prezența digitală în 2023

 

Probabil că ai dezvoltat o strategie solidă de marketing digital, care funcționează pentru obiectivele dvs. actuale, dar merită întotdeauna să investești ceva timp și efort suplimentar pentru a-ți
proteja strategia de marketing pentru viitor.

Pe măsură ce îți dezvolți strategia de marketing de conținut pentru 2023, următoarele sfaturi te pot ajuta să ai mai mult succes și să descoperi noi modalități de conectare cu publicul țintă:

1. Investește în cercetarea clienților

 

Prezență digitală
Cât de bine îți cunoști clienții de bază? Ai o idee despre tipurile de clienți la care îți dorești să ajungi, dar cu care nu te-ai conectat atât de puternic încă? Cercetarea personalității clienților ar putea fi una dintre cele mai valoroase investiții de marketing ale tale din 2023. Analizarea eficientă a utilizatorilor îți poate oferi o mai bună înțelegere a dorințelor și nevoilor pieței tale țintă, te poate ajuta să dezvolți conținut care este orientat mai precis către interesele și obiectivele lor și să îți înțelegi mai clar în nișa.

Chestionarele, sondajele, testele de utilizare și testarea A/B pot oferi informații valoroase despre clienții țintă. Dezvoltă mai multe strategii, dedicate tipurilor de clienți, folosind datele pe care le-ai adunat de-a lungul timpului pentru a determina cine sunt cei mai buni clienți ai tăi, cum își petrec timpul online și cele mai bune modalități de a ajunge la ei prin campanii de marketing eficiente.

2. Extinde-te pe noi platforme de social media

 


Aproape fiecare afacere are un profil Facebook până acum, dar alte rețele de socializare pot fi fantastice pentru a intra în legătură cu diferite audiențe. Instagram și Snapchat pot fi locuri ideale pentru a afișa produse noi și pentru a încărca fragmente de conținut video. De asemenea, sunt grozave pentru conținutul foto, iar Twitter este locul ideal pentru poveștile fierbinți și cele mai recente actualizări de știri.

Stabilește unde își petrec timpul clienții tăi utilizând rețelele sociale și încearcă să obții urmăritori pe o nouă platformă în 2023. Petrece ceva timp dezvoltând profilurile clienților și stabilește ce platforme de rețele sociale sunt cel mai probabil folosite de clienții tăi. Acesta este încă un motiv pentru care cercetarea amănunțită a utilizatorilor este un instrument atât de eficient pentru elaborarea de strategii.

3. Crește încrederea în marca ta.

 

Prezența digitală - Autoritatea de brand
Știe publicul tău că se poate baza pe tine pentru cele mai recente informații din domeniu? Comentează în mod regulat postările de pe blogul tău pentru a-ți spune cât de importante și valoroase sunt acestea? Încrederea mărcii se dezvoltă pe măsură ce te conectezi mai profund cu publicul tău. Atunci când oferi în mod constant publicului conținut relevant și dovedești că ști despre ce vorbești, îți construiți în mod inerent încrederea.

Încrederea în brandul tău are, de asemenea, un impact semnificativ asupra SEO, așadar caută oportunități pentru a-ți dovedi locul ca lider al industriei. De exemplu, dacă postezii conținut pe siteul tău și pur și simplu enumeri memebrii ai echipei ca „personal” fără a crea descrieri complete pentru ei, aceasta este o mare oportunitate ratată de a-ți consolida încrederea și de a câștiga câteva puncte SEO ușor.

4. Începe să utilizezi căutarea vocală și planificarea pentru SEO NLP

 

Prezență digitală - Căutare vocală
Motoarele de căutare devin din ce în ce mai inteligente, iar cel mai nou set de actualizări pentru Google include BERT, Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Acest nou sistem este un sistem de procesare al limbajului natural (NLP) conceput pentru a interpreta mai precis căutările utilizatorilor, în special căutările vocale care implică de obicei mai multe cuvinte cheie și cuvinte de completare.

Deși probabil ai adoptat deja o abordare bazată pe dispozitivul mobil atunci când vine vorba de dezvoltarea web și crearea de conținut, asigură-te că vei continua aceste lecții pentru a te pregăti pentru numărul crescând de căutări vocale. Începe să căuți modalități de a încorpora mai multe elemente SEO NLP, cum ar fi cuvinte cheie formate din mai multe covinte sau șiruri de cuvinte cheie mai concrete, cu cuvinte de completare pe care utilizatorii probabil le vor rosti pe dispozitivele lor pentru a efectua căutări vocale.

5. Investește în crearea de conținut video

Investește în crearea de conținut video
Conținutul încă mai contează foarte mult pentru succesul SEO, dar tipul de conținut pe care l-ai produs poate fi puțin învechit în comparație cu ceea ce oferă alte mărci. Conținutul video are un potențial incredibil pentru aproape orice marcă. Videoclipuri explicative, demonstrații de produse, tururi, review-uri, interviuri și prezentări de culise sunt toate posibilități. Conținutul video este, de asemenea, foarte ușor de partajat, așa că aceasta poate fi o modalitate excelentă de a-ți spori și prezența pe rețelele sociale și succesul SEO.

6. Atrage influenceri care să îți promoveze produsul


Ceea ce recomandă influencerii este ceea ce ascultă marea majoritate a publicului. Dacă dorești o modalitate organică de a accesa pulsul audienței tale, profită de puterea influencerilor din rețelele sociale. Investește în marketingul prin influenceri și convinge-i să-ți promoveze marca, indiferent dacă vinzi un produs sau un serviciu. De îndată ce un influencer recomandă ceva, este posibil ca abonații săi să observe și să ia măsurile pe care le dorești. Dacă ai un brand nou, poți accesa micro-influenceri, având în vedere constrângerile bugetare.

7. Analizează-ți rezultatele


La ce folosește să ai un plan de prezență digitală dacă nu ești dispus să arunci o privire asupra rezultatelor? În lumea digitală, totul se mișcă cu o viteză vertiginoasă și trebuie să ții pasul cu vremurile în schimbare. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că va trebui să vă actualizezi periodic strategiile - ceea ce a funcționat ieri poate avea puțin sau deloc sens astăzi. Cel mai convenabil mod de a realiza acest lucru este să ținem un ochi pe analize. Aproape fiecare platformă de social media are instrumente native de analiză pe care le poți folosi. Aplicațiile de la terțe părți pot fi, de asemenea, utile pentru a analiza valorile. Cea mai bună cale de urmat este să creezi obiective pe care să le poți urmări. De exemplu, urmărește un anumit procent din ratele de clic și revizuiește rezultatele în fiecare trimestru. Reține că secretul este să rămâi răbdător, deoarece stabilirea unei prezențe digitale nu este un eveniment unic.

8. Publicați recenziile clienților

Publicați recenziile clienților
Alături de recomandările influencerilor, dacă există altceva pe care publicul tău îl va lua în serios, este recomandarea colegilor lor. De aceea, recenziile joacă un rol atât de important în stabilirea prezenței tale digitale. Cuvintele tale nu sunt suficiente - auzind de la cineva care este de asemenea client, poate face diferența.

De fiecare dată când ai un client care este foarte impresionat de produsele tale sau iubește serviciul oferit, asigură-te că primești o recenzie de la el. Și în loc să optezi pentru o recenzie bazată pe text, care este ușor de falsificat, mergi pe traseul video. Există ceva aparte despre a vedea o ființă umană pe ecran care își împărtășește gândurile despre un produs. Poate declanșa o reacție pe care o recenzie normală bazată pe text nu ar să o determine.

9. Investește în marketing prin e-mail

Invest-in-Email-Marketing
Marketingul prin e-mail poate ajuta enorm la consolidarea prezenței tale digitale. Intrarearea în căsuța de e-mail a publicului tău țintă și convingerea acestuia să-ți deschidă e-mailurile poate fi o modalitate excelentă de a trimite traficul acolo unde vrei, adică site-ul tău. Însă foarte puțini proprietari de afaceri înțeleg diferența dintre a trimite spam clienților lor și chiar a le trimite e-mailuri pe care doresc să le citească. Concentrează-te pe construirea unei liste de e-mail. Atingeți abilitățile creative de copywriting, astfel încât e-mailurile tale să ajungă întotdeauna la locul potrivit. Reține un lucru, clienții tăi sunt inundați de sute de e-mailuri zilnic. Așa că așteaptă cu nerăbdare să citească un e-mail care oferă informații unice.

10. Optimizează site-ul web pentru dispozitive mobile

Optimize-your-Website-for-Mobile-Devices.webp
O mare parte a audienței tale se poate uita la site-ul tău de pe telefoanele mobile. Aceasta înseamnă că site-ul tău web trebuie să fie optimizat special pentru ei, astfel încât să nu fie nevoiți să-și obosească ochii. Site-ul tău trebuie să aibă rezoluția corectă pentru a-ți atrage publicul.

11. Adoptă o abordare care pune valoarea pe primul loc


A avea mai mulți urmăritori nu este o garanție a unei prezențe digitale bune. Scopul tău ar trebui să fie construirea unei prezențe mai puternice pe cont propriu. Asigură-te că lucrezi pentru a dezvolta un grup de persoane de nișă și de înaltă calitate, care sunt cu adevărat interesați de ceea ce ai de oferit. Abia atunci se va traduce în mai multe aprecieri și comentarii la postările tale pe rețelele sociale și îți va aduce traficul dorit. Un astfel de conținut generat de utilizatori este extrem de important pentru a-ți consolida prezența online. Ca regulă generală, concentrează-te întotdeauna pe oferirea de mai multă valoare decât pur și simplu pe a obține mai mulți abonați.

12. Utilizați listele online


Fie că este vorba despre Google Business Profile sau paginile de Facebook business, există o serie de moduri de a-ți lista marca online și de a-ți crește notorietatea. De fapt, creșterea prezenței tale digitale prin intermediul listelor online este în totalitate în controlul tău. Nu trebuie să te bazezi pe un public pentru a afla că exiști. În orice caz, aceste listări te vor face ușor de găsit și te vor adăuga ca pe o sursă suplimentară de a obține mai mult trafic.

10 instrumente de marketing digital care te pot ajuta să îți îmbunătățești prezența digitală

1. Hubspot

Indiferent dacă dorești să creezi pagini de destinație uluitoare sau să menții un management solid al relațiilor cu clienții, Hubspot te poate ajuta să îți optimizezi prezența digitală fără probleme. De asemenea, poți utiliza Hubspot pentru a-ți consolida eforturile de marketing prin e-mail. De exemplu, HubSpot are un instrument de marketing prin e-mail care are un generator de formulare online și ferestre pop-up pentru a te ajuta să îți creezi lista de e-mail.

2. ActiveCampaign

Creșterea prezenței digitale înseamnă să ai o perspectivă mai bună asupra călătoriei clienților tăi, astfel încât să îți poți adapta campaniile și eforturile de marketing pe baza acțiunilor acestora. ActiveCampaign este un instrument care te poate ajuta foarte mult în acest domeniu. Îți oferă vizibilitate completă asupra călătoriei fiecărui client, astfel încât să poți lua deciziile corecte cu privire la strategia ta de afaceri. Această platformă software bazată pe cloud este potrivită în special pentru întreprinderile mici și mijlocii.

3. Cyfe

Dacă ești în căutarea unui tablou de bord all-in-one care îți va oferi informații detaliate despre analizele, marketingul, vânzările și asistența ta, nu căuta mai departe decât Cyfe. Există mai multe widget-uri pre-construite care te pot ajuta să monitorizezi datele de pe mai multe site-uri web și, de asemenea, să îți ofere raportare în timp real. Accesul la datele istorice și personalizarea interfeței sunt avantaje suplimentare.

4. Buzzsumo

Nedumerit despre ce conținut să publici luna aceasta? Buzzsumo te poate ajuta la menținerea acestor probleme la distanță. Poate scana milioane de articole și postări pe internet pentru a sugera subiecte în tendințe. După cum ar recunoaște toți specialiștii în marketing, brainstormingul despre subiectele de conținut poate fi un proces incredibil de obositor și ce e mai bine decât să ai ceva ajutor la îndemână!? De la cuvinte cheie populare la întrebări frecvente puse de către publicul țintă, poți profita de funcționalitățile Buzzsumo pentru a-ți impresiona publicul și pentru a-ți consolida prezența pe rețelele sociale. Poți încerca oricând planul gratuit disponibil pentru o perioadă limitată dacă nu ești sigur că dorești un abonament imediat.

5. ManyChat

O mare parte a îmbunătățirii prezenței tale digitale este, de asemenea, gestionarea eforturilor de marketing și vânzări. Deoarece este practic imposibil să ai o singură ființă umană să vorbească cu mai mulți clienți, poți folosi roboții de mesagerie de la ManyChats pentru a-ți atinge obiectivul. Poți alimenta în prealabil interogările frecvente și răspunsurile acestora, astfel încât să nu ai niciodată un client potențial care să simtă că nu și-a rezolvat întrebarea pe site-ul tău web. Cel mai mare bonus al ManyChat este că instrumentul este complet gratuit - așa că nu trebuie să îți faci griji cu privire la bugetul tău de marketing.

6. Google Analytics

Deoarece urmărirea analizelor poate contribui în mare măsură la conturarea strategiei tale pentru viitor, este perfect logic să utilizezi Google Analytics pentru a-ți îmbunătăți prezența digitală. Este un instrument de analiză gratuit care oferă o mulțime de date despre publicul tău. Este deosebit de popular printre site-urile de vânzări de dimensiuni medii pentru a analiza în detaliu diferitele informații desrpe comportamentul clienților. Poți obține informații relevante pentru a îmbunătăți traficul către site-ul tău web și pentru a converti clienții potențiali.

7. Sprout Social

Dacă dorești să gestionezi conversațiile pe rețelele sociale despre marca ta, utilizează Sprout Social. Acest instrument de management al rețelelor sociale îți oferă o varietate de perspective care îți pot consolida relațiile sociale și pot juca un rol crucial în îmbunătățirea prezenței tale digitale.

8. Brand watch

Ai vrut vreodată să știi ce spun clienții tăi despre tine și ce așteaptă ei de la afacerea ta? Astfel de informații sunt extrem de valoroase pentru îmbunătățirea strategiei de marketing - te pot ajuta să vă stabilești o poziție puternică în spațiul digital, pe măsură ce vorbești în limba pe care o preferă clienții tăi. În cele din urmă, acest lucru poate duce la conversii mai mari. Mai important, datorită Brandwatch, vei putea identifica amenințările imediat ce apar și vei putea concepe o strategie eficientă pentru a le combate. Deși, fără îndoială, aceste servicii nu sunt ieftine, ele merită totuși fiecare ban.

9. Mention

Fiecare companie serioasă în ceea ce privește îmbunătățirea prezenței sale digitale trebuie, de asemenea, să știe ce spun clienții săi despre. Mention face ca acesta să îți monitorizeze prezența online, indiferent de locația ta. Poți primi monitorizarea în timp real a mențiunilor de marcă de îndată ce cineva începe să vorbească despre tine pe internet. Înarmat cu toate informațiile, vei fi într-o poziție mai bună de a-ți improviza strategia de marketing și de a obține un avantaj față de concurenții tăi.

10. Pingdom

Deoarece site-urile web sunt o parte atât de importantă a menținerii unei prezențe digitale, trebuie să te asiguri că acesta este în funcțiune în orice moment. Dar s-ar putea să nu ți se pară practic să îți verifici site-ul pe tot parcursul zilei pentru a afla dacă există probleme. Introduceți Pingdom — un instrument de monitorizare a performanței pentru site-ul tău care funcționează 24/7 și 365 de zile. Cu ajutorul datelor de la Pingdom, poți îmbunătăți performanța site-ului tău și poți oferi experiența ideală pentru utilizatorul final pe care publicul tău o așteaptă.

Fiecare marcă este diferită și fiecare nișă de piață este diferită.

 

Gusturile și comportamentele consumatorilor se schimbă în mod constant și se poate simți ca o muncă interminabilă pentru a ține pasul cu regulile în schimbare rapidă ale SEO și cu cerințele în permanentă schimbare ale pieței tale. Planificarea din timp și anticiparea următoarelor mișcări pot să nu pară întotdeauna fezabile, dar sugestiile menționate anterior te pot ajuta să rămâi în fruntea clasamentelor și să creezi o strategie SEO mai flexibilă și adaptabilă pentru 2023 și mai departe.

Concluzie

În această epocă a competiției, nu se poate nega că prezența digitală poate consolida sau distruge viitorul mărcii tale. Când este făcută corect, marketingul digitală te poate ajuta să obții clienți potențiali în număr considerabil. Și lucrul bun este că nu trebuie să folosești imediat toate armele pentru a-ți configura prezența digitală. Poți oricând să începi cu puțin – cum ar fi un site web sau un cont de rețea socială – înainte de a adăuga mai multe instrumente la arsenalul tău. Afacerile care nu reușesc să stabilească o prezență digitală solidă pierd pur și simplu clienții plătitori și oportunitatea de a-și crește vertiginos vânzările. Nu permite afacerii tale să devină una dintre ele - utilizează aceste strategii împărtășite mai sus și urmărește cum afacerea ta crește.

Începe anul cu o revizuire amplă a strategiei tale de marketing și caută loc de îmbunătățire.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii

Stai putin...
Comentariul tau a fost trimis cu succes. Multumim !
Acesta va fi publicat in cel mai scurt timp dupa revizuire !