BRAND DEVELOPMENT INTEGRATION LA UN BIROU DE AVOCATURA

De la logo design si pana la layout design pentru carti de vizita, banner rollup si mape personalizate.


PREZENTARE GENERALA

După mai bine de 10 ani de activitate, CLIZA LAW OFFICE este un birou de avocatură foarte bine situat, cu o reputaţie solidă care isi permite să reprezinte şi să asiste clienţi atât la nivel naţional, cât şi internaţional.

project-cliza-99.jpg

Cunoasterea

Proiectul a început cu un proces dens și profund de cunoastere în care am intervievat clientul pentru a identifica punctele importante și pentru a stabili obiectivele. Pe parcursul etapei de cunoastere, am constatat că CLIZA LAW OFFICE are nevoie de îmbunătățiri majore:

  • logo design
  • business card design (carti de vizita)
  • folder design (mape personalizate)
  • bloc notes
  • suporti pahare personalizti
  • rollup banner

Logo Design

In ceea ce priveste design-ul logo-ului, nu am avut parte de prea multe indicatii din partea clientului, in prima instanta oferindu-ni-se mana libera.

Am inceput cu o paletă de culori pentru exploatarea logo-ului cu intentia de a-i da posibilitatea clientului sa aleaga. Ulterior am alunecat intr-un proces mult mai anevois decat ne asteptat pentru alegerea unei variante potrivite deoarece parea ca nu suntem deloc pe un drum potrivit in ceea ce priveste satisfacerea dorintelor clientului nostru.

In ultima etapa a crearii logoului, dupa ce am prezentat mai multe variante, am fost indrumati catre finisarea uneia dintre ele, cea aleasa de clientul nostru care ulterior a si devenit varianta finala a logo-ului CLIZA LAW OFFICE.

Tot in ultima etapa am concluzionat ca reluarea procesului de cunoastere ori de cate ori este nevoie aduce un plus de informatie extrem de benefica de fiecare data si ajuta la atingerea obiectivelor.

Business Card Design

Desi parea ca etapa asta o sa fie una dintre cele mai simple, neasteptat am avut parte de provocari si aici.

Atunci cand vorbim de un birou de avocatura, automat luam in calcul existenta unui colectiv format din mai multi membri. Unul cu un nume mai lung, altul cu o titulatura mai scurta, unul care agreea un aranjament, altul care il revoca vehement. Toate au constituit provocari pentru noi in ceea ce priveste gasirea unei variante de design pentru cartiile de vizita potrivite pentru CLIZA LAW OFFICE astfel incat sa multumeasca intreg colectivul.

Aici nu mai era vorba doar despre imaginea biroului in sine ci si despre reprezentarea persoanei care la randu-i reprezenta biroul.

Asadar, parcurgand un drum nu foarte simplu, am ajuns in situatia desavarsirii machetei grafice pentru sablonul cartii de vizita a lui CLIZA LAW OFFICE, o macheta cu un design care sa multumeasca intreg colectivlul, sa ne permita sa incadram orice titulatura sau nume, indiferent de cat de lung sau scurt este.

Rollup Banner Design

In mod categoric, si in ceea ce priveste designul banner-ului rollup am inceput sa experimentam cu diverse aranjamente pentru a-i da posibilitatea clientului sa aleaga. Aici insa situatia a fost ceva mai simpla, deja aveam experienta cartilor de vizita, culorile si fonturile erau in mare parte stabilite.

Nu dupa foarte multe incercari, am ajuns si la varianta finala a bannereului, ceaa aleasa de clientul nostru ca fiind cea finala

Odata ce am stabit care va fi design-ul bannere-ului clinetul ne-a cerut tiparirea in doua exemplare, ceeea ce ne-a facut sa credem ca am reust si in aceasta etapa sa furnizam clientului exact ceea ce isi doreste.

Maper personalizate

Cu toate etapele anterioare finalizate cu succes, in mod evident crearea unei machete grafice pentru mape personalizate parea floare la ureche.

Nu a fost asa, deoarece in masura in care am obisnuit clientul sa ii dam posibilitatea sa aleaga, nu puteam sa sarim peste acest obicei nici in aceasta etapa.

Asa ca am incercat sa ii prezentam cateva variante astfel incat sa dam posibilitatea clientului sa aibe ultimul cuvant, desi parca stiam dinainte ce va alege.

In mode categoric, increderea pe care o capatasem se baza in ceea mai mare parte pe un proces de cunoastere deja indelungat si foarte profund, care pana la finalizarea procetului s-a dovedit ca de obicei a fi in avantajul tuturor.

Bloc notes

Pentru ca ni s-a cerut sa facem si bloc notes-uri, evident ca am simulat si aici cateva variante pe care ulterior le-am prezentat clientului nostru.

Nu a constituit un proces foarte complicat deoarece era forba de arnajarea catorva elemente in marginile unuei pagini A5, asa ca etapa asta a fost una care s-a desfasurat desul de repede, in sensul in care dupa o zi pe alta clientul a si ales varianta finala a machetei grafice si a si dat "Bun de tipar" pentru a da comanda la tipografie.

Suport pahar

Suportul pentru pahar este poate avea diveste forme, patrate sau rotunde, regulate sau nu. Indiferent de varianta si ele au nevoie de o macheta grafica pe care tiparul sa o respecte in procesul de productie.

In ceea ce priveste CLIZA LAW OFFICE, am prezentat cateva variante din care acesta a ales una, care a si intrat in procesul de productie la destul de scurt timp.

Nu mare ne-a fost uimirea, insa am fost foarte incatati cand am mers la un interviu la sediul clientului nostru, iar paharele din fata noastra erau asezate pe suportii ai caror macheta grafica o desavarsiem cu putin timp inainte.

Logo design

Pai iar logo design ?

Desi nu ne asteptam, am primit o cerere de a face din nou macheta grafica a logo-ului.

Extrem de uimiti, pentru ca nu stiam exact de ce primim asa o crere, am organizat un nou interviu cu clientul din care aveam sa aflam toate cele necesare.

Am stabilit impreuna faptul ca pentru nevoia manifestata de CLIZA LAW OFFICE ceea ce urma avea sa fie un nou proces de proiectare grafica a logo-ului, evident pastrand designul doar ca de aceasta data, macheta grafica avea sa fie folosita pentru matariale din sticla, trebuia modificata.

Asadar, cu o noua etapa de cunoastere incheiata, nu ne ramanea decat sa trecem la treaba, ceea ce am si facut.

In ultima etapa a colaborarii noastre a rezultat un logo pe blatul din stricla al mesei din sala de sedinte a CLIZA LAW OFFICE pe care parterenul nostru il afiseaza cu mandrie in fata tuturor celor care-i calca pragul.

CONCLUZII

Cu siguranta ca exista si de partea noastra, bucuria furnizarii solutiilor care sa aduca plus valoare de orice natura partenerilor nostrii. A fost nevoie de multa munca pentru a crea experienta uiimitoare de care CLIZA LAW OFFICE beneficiza, insa suntem cat se poate de siguri ca ar fi imposibil fara un proces de cunoastere atat de extins si de profund.